Köpvillkor

Samtliga priser är angivna inklusive moms. Alla varor skickas från Sverige med i första hand Postnord och Instabox, Stuffstore håller alltid en mycket låg fraktkostnad! Stuffstore reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Levererade varor förblir Stuffstores egendom till dess full likvid erlagts. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar. Vid försäljning till konsument följer Stuffstore konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist följer Stuffstore ARN:s rekommendationer.

BETALNING

Vi har möjlighet att ta emot betalningar via Klarna, Swish, Faktura, Kort, delbetalning eller direktbetalning bank. Vill ni ej beställa i kassan så kan ni också beställa per telefon.

FRAKT och LEVERANS

Frakten är från 38 kr och syns när ni kommer till kassan. Stuffstore fraktar i första hand med Postnord och Instabox då det garanterar snabba leveranser. Leveranstiden är ca 1-2 dagar

Viktigt! Just nu skickas det ut många bluffmail och även sms med att man ska betala fraktkostnad på sitt paket från postnord. När du beställer från oss så kommer aldrig fraktavgiften separat. Den är redan inlagd när du gör din beställning. Eventuella skador på paket anmäles vid utlämningskontor, och hanteras efter distributörens policy. Vi väljer själva ut det billigaste alternativet för att kunna hålla våra låga fraktpriser.

ÅNGERRÄTT

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp en vara ur sin förpackning men viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var om ni önskar returnera. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet. Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.

Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som kund står för kostnaden av denna frakt. Du kan maila oss på info@stuffstore.se om instruktion för att få en fraktsedel och vad det kostar.

Viktigt:

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om: – det är uppenbart för oss att du har använt varan – varan har skadats medan den var under ditt ansvar – du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.

Vi återbetalar dig inom 14 dagar från det att vi mottagit och hanterat din retur.

Du skickar tillbaka till:

Stuffstore

Slakterigatan 29

57633 Sävsjö

076-3165062

OBS! Det är viktigt att du lägger med en lapp med ditt ordernummer, namn och telefonnummer i returen.

OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden en minimiavgift om *150 kronor för att täcka Stuffstore administration- och transportkostnader. Försändelsen ligger kvar i 14 ca 7 dagar hos postombudet innan den returneras. *Outlöst försändelse värde upp till 2500kr debiteras med 150 kr. Överstigande värde debiteras med 10% av varans värde för att täcka omkostnader, frakter mm.

ANSVAR OCH GARANTI

Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter. Stuffstore lämnar 6 månaders garanti på alla produkter om inget annat anges. Vill man returnera en trasig produkt så kontaktar ni oss.  Stuffstore testar alla returnerade produkter och finns det inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden 199 kronor för Stuffstore omkostnader. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen. Reavaror går ej att återlämna. EJ UTHÄMTAD försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

TRANSPORTSKADOR

Transportskada skall snarast möjligt anmälas till distributören och Stuffstore. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Stuffstore.

Info

Stuffstore i Sävsjö AB

Slakterigatan 29

57633 Sävsjö

mail: info@stuffstore.se

Orgnr:559266-2968